Jak lidé hledají spolehlivou realitní kancelář v Praze?

Prodej nebo pronájem nemovitosti je důležitou událostí, bez ohledu na to, na které straně jsi: prodejce nebo kupec. Těm i ostatním je občas zapotřebí kvalifikovaná pomoc. Jak se lidé rozhodují, na kterou realitní kancelář nebo ke kterému realitnímu makléři se obrátí a kterým budou moci i důvěřovat? Koneckonců mluvíme nejen o emocích, ale i o závažných právních a finančních důsledcích. Společnost Quantum reality provedla v Praze průzkum mezi 685 respondenty, aby zdůraznila hlavní kritéria pro výběr realitní kanceláře.

Podle průzkumu jsou osobní doporučení nejrozšířenějším způsobem, jak najít spolehlivého partnera. Většina respondentů žádá o radu své přátele a známé. To pomáhá získat představu o spolupráci s agenturou, jejími klady a zápory, které nejsou v reklamě, což tvoří primární důvěru nebo nedůvěru ke společnosti a ke konkrétním realitním makléřům.

Druhým rozšířeným zdrojem informací jsou vyhledávače na internetu, konkrétně fóra a sociální sítě. Někdy lidé kontaktují autory komentářů, aby zjistili více podrobnosti. Mnozí zdůraznili, že přítomnost odborných rozhovorů s realitními makléři a citací v masmédiích také ovlivňují rozhodování.

Jako důležitý faktor respondenti vydělili reputaci konkrétních zaměstnanců, protože by se měli starat o svého klienta. Více než 71% uvedlo, že je to důležitější než značka realitní kanceláře. Více než 68% respondentů si myslí, že realitní makléř by měl být certifikovaným odhadcem nemovitostí. Přímý počet zaměstnanců v agentuře se však při výběru partnerské společnosti rozhodně nepovažuje za důležitý faktor.

Více než polovina respondentů uvedla, že jedním z rozhodujících faktorů bylo členství společnosti v profesní organizaci, která se zavazuje dodržovat etický kodex nebo má své vlastní standardy na ochranu klientů. Například v Asociaci realitních kanceláří, v Realitní komoře České republiky nebo v České komoře realitních makléřů.

Důležitý faktor - zkušenosti.

Respondenti průzkumu přiznali, že očekávají lepší služby od agentur, které na trhu dlouhodobě pracují, to znamená, že mají více zkušeností. Chtějí vidět moderní design na webu, budování značky v kanceláři a mnoho dalších detailů. Ačkoli, podle většiny, to vše stejně nehraje významnou roli při výběru partnera. Pouze 6% respondentů považovalo faktor rozpoznávání značky za důležitý, tzn. kolik billboardů, televizních a jiných reklam má realitní agentura.

Výsledky provedeného průzkumu potvrdily, že důvěra hraje důležitou roli při výběru partnera pro nákup, prodej, pronájem nemovitostí nebo komerčních prostor. Lidé hledají spolehlivého partnera s ověřenými zkušenostmi – ať už jde o realitní kancelář nebo konkrétního realitního makléře.
--------------
Co si o tom myslí realitní makléři?

Po dotázání několika realitních makléřů Lekvi.Group jsme sestavili 5 rad pro ty, kteří hledají spolehlivého partnera při sjednání prodeje nebo pronájmu nemovitosti:

1. Zkontrolujte přítomnost licence ARK. V roce 2020 bude přítomnost takové licence povinná.
2. Zjistěte, zda agentura nebo realitní makléř poskytuje všechny služby v plném rozsahu, tak abyste nemuseli hledat jiné lidi a utrácet za ně peníze a ztrácet na ně čas.
3. Buďte pozorní k recenzím. Měli byste určitě prověřit ty, které nedostáváte osobně, ale na internetu. Neváhejte se zeptat na upřesňující otázky.
4. Věnujte pozornost webu a sociálním sítím - většina agentur má své vlastní plochy a stojí za to zhodnotit kvalitu jejich naplňování, aktuálnost informací, pravidelnost údržby a odpovědi na požadavky zákazníků.
5. Vybírejte srdcem. Musíte důvěřovat svému realitnímu makléřovi a snadno s ním nacházet
společný jazyk. Pokud jste si neporozuměli, je lepší hledat jinou osobu.