7 kroků, jak na nákup nemovitostí v České republice
Od
roku 2009 je zjednodušený proces pro koupi bytu v České republice pro
cizince. Registrace je umožněná pro jednu osobu či více osobám v
jakémkoli podílovém spoluvlastnictví.
Přestože
je proces nákupu rychlý a přehledný, je lepší mít k asistenci zkušeného
odborníka v této oblasti. Důležité je při nákupu nemovitosti, aby
dotyčná osoba zkontrolovala dostupnost všech potřebných dokumentů.
Tady jsou 7 postupů, ze kterých se často skládá průběh nákupu nemovitostí v České republice.
1. Výběr objektu a rezervace.
Smluvní
rezervace objektu je možná až na 3 dny. Tady stačí, aby vám právník
nebo realitní makléř zkontroloval všechna povolení od developera nebo
prodejce.
2. Záloha.
Smlouva
je v českém jazyce. Uvádí všechny náležitosti transakce: doba rezervace
objektu - průměrně 1 měsíc, datum podpisu kupní / prodejní smlouvy,
pokuty za nesplnění závazku, cena movitého a nemovitého majeteku.
Obvykle
činí záloha 3 až 10% ceny objektu. Pokud se kupující rozhodne zrušit
obchod, zůstane tato částka prodejci, pokud je podepsána smlouva o
rezervaci. Pokud prodávající zruší transakci, vrátí se záloha společně
se sankcemi uvedenými ve smlouvě kupujícímu.
Platba zálohy je možná v hotovosti nebo prostřednictvím zvláštního vkladového účtu. (Escrow)
3. Otevření vkladového účtu
Zde
uzavírá prodávající s bankou jinou smlouvu. Prodávající obdrží peníze z
tohoto účtu po dokončení transakce, tj. Když kupující převede
vlastnictví předmětu.
Bez vkladového účtu je transakce spojená s vysokým rizikem.
4. Podepisování smlouvy o prodeji
Tento
dokument je základem pro převod vlastnictví. Musí být v českém jazyce,
ale můžete si objednat další překlad. Po podpisu je třeba zaplatit
správní poplatek za zápis do katastru nemovitostí a finančně se odměnit
specialistům, kteří se na transakci podíleli.
Důležitý
bod! Smlouva o prodeji je ověřena notářem, který kontroluje dostupnost a
pravost všech povinných údajů v dokumentu a potvrzuje legálnost
transakce.
5. Platební transakce.
Platba
může být provedena z osobního účtu, který je zřízen u libovolné banky v
České republice, nebo převodem peněz z jakéhokoli účtu v jiné zemi na
zvláštní vkladový účet otevřený pro transakci.
6. Registrace nového vlastníka.
Registrace
změny vlastnictví se provádí prostřednictvím katastru nemovitostí.
Postup trvá 21-30 dní. Následně nový majitel obdrží kopii smlouvy o
prodeji ověřené katastrem nemovitostí. Můžete si také objednat
prohlášení o vlastnictví věci.
7. Obnovení smluv s veřejnémi službami a placení daní.
To
vše se stane po ukončení prodeje. Klíče lze převést po registraci do
katastru nebo ve fázi podepisování smlouvy s prodávajícím. Kupující je
povinný zaplatit daň ve výši 4% do tří měsíců od transakce (neplatí v
případě koupi novostavby).